نبض زندگی ما ، پارسانبض زندگی ما ، پارسا، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه و 28 روز سن داره

پارسا قشنگترین هدیه خدا

پارسایی در ورزشگاه باستانی

1391/4/14 15:03
نویسنده : مام پارسا
1,380 بازدید
اشتراک گذاری

دیشب من و بابایی و پارسا برای جشن نیمه شعبان به ورزشگاه باستانی ( زورخونه) دعوت شده بودیم.

ماجرا از اونجا شروع شد که متین( پسر دایی جون محمد) داره میره کلاسهای ورزش باستانی و به خاطر متین ما هم به این مراسم دعوت شدیم.

دیشب ساعت 9:30 ما رفتیم ورزشگاه.

پارسا رفت پیش بابایی نشست و بیشتر مراسم رو اونجا بود.

وسط گود جوونای پهلوون اومده بودند و با گرفتن رخصت از تمام کسانی که اونجا نشسته بودند شروع به ورزش های خیلی خیلی قشنگ و هماهنگ کرده بودند.

کارهایی انجام میدادند که همه رو به هیجان می آورد

کار من و سوده جون هم فیلم گرفتن و عکس گرفتن بود.

خیلی قشنگ بود، برای اولین بار بود که این صحنه ها رو از نزدیک می دیدم.

و اما پارسا : دقیقاً روبروی من نشسته بود ،تا جایی که من دیدم کلی آبمیوه خورد و بعد که اون ورزشکارا توی گود می چرخیدند پارسا با هیجان براشون دست میزد.

آخرای مراسم پارسا اومد پیش من ، برای همین من بیشتر تونستم ازش عکس بگیرم ، بعد بهمون آش دادند و دیگه مراسم تموم شد

ولی دیشب من خییییییییییییییییییلی از رفتن به زورخونه و دیدن کار اون پهلوون ها از نزدیک لذت بردم ، جایی که تا قبل از این فقط از توی تلویزیون دیده بودم.

به نظر من اونجا جایی هست که با تمام ورزشگاه ها فرق داره ، جاییه که همه به هم احترام میگذارند،

 یه جای معنویه که هر حرکتی رو با اسم ائمه شروع می کنند ، کلمه حیدر و علی از دهنشون نمی افته

پیشکسوت و بزرگاشون رو فراموش نمی کنند و برای هر ورزشی، اول از استادشون و بعد از کل سالن رخصت می گیرن.

حالا برای دیدن عکسهای زورخونه برید به ادامه مطلب:

 

 

پارسا در زورخونه

این آقایی که وسط داره می چرخه " کباده " دور گردنش انداخته.اولش کباده رو روی دو دست گرفت و چرخید و حالا انداخت دور گردنش.

"کباده" تشکیل شده از کمان آهنین و زنجیر بلند

پارسا در زورخونه

این دو نفری که وسط گود زانو زدند می خوان با هم کشتی بگیرن

پارسا در زورخونه

 

پارسا در زورخونه

و اینجا هم دارند کشتی می گیرند

پارسا در زورخونه

به اینجا میگن "سردم" ، جایی که مرشد زورخونه می شینه و ضرب و زنگ می زنه

پارسا در زورخونه

اینجا هم که دیگه آخر مراسمه و ورزشکارا دارند دعا می کنند (همه چیزش معنوی و دلنشینه)

پارسا در زورخونه

اینم عکسی از ورزشکاران زورخونه

پارسا در زورخونه

 

پارسا در زورخونه

 

و بالاخره رسیدیم به اصل مطلب یعنی پارسا جون جونی که مشغول خوردن آش کنار میل زورخونه ست.

پارسا در زورخونه

اینجا پارسا در حال تلاشه تا بتونه میل رو بلند کنه 

پارسا در زورخونه

 هورااااااااااااااااااااا آفرین به پسر ورزشکارم

پارسا در زورخونه

 

پارسا در زورخونه

 حالا وقت گود رفتنه ، بچرخ بچرخ

به محض رفتن شروع به چرخیدن کرد

پارسا در زورخونه

پارسایی یکه و تنها وسط گود زورخونه داره ورزش می کنه و می چرخه ( ببخشید که عکساش از پشته چون اصلاً یه جا بند نبود)

پارسا در زورخونه

اینجا دیگه متین هم رفت پیش پارسا

پارسا در زورخونه

اینجا پسر ورزشکار من می خواد این بار توی گود میل بلند کنه

پارسا در زورخونه

 بفرمایید اینم پارسای مامان که وسط گود داره میل می زنه

پارسا در زورخونه

دوباره بازم ورزش و چرخش

پارسا در زورخونه

فکر کنم همین یه عکس پارسا از روبرو شده

پارسا در زورخونه

ممنون که وقت گذاشتید و این همه عکس رو دیدید

انقدر از ورزش زورخونه خوشم اومد که سعی کردم حداقل اسم وسایلش رو درست بگم.

اگر شما هم مثل من از این ورزش خوشتون اومده و دوست دارید با وسایل این ورزش و تاریخچه اش آشنا بشید روی آدرس زیر کلیک کنید:

http://www.izsf.org/zurkhaneh-zurkhaneh-fa.html

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (17)

نرگسی
14 تیر 91 17:05
سلام عزیزم ..
خیلی خوبه که پارسایی رو از نزدیک آشنا میکنی با هر چیزی .. همین باعث تقویت هوشش میشه ..


سلام به روی ماهت عزیز دلم.آره خودمم دوست دارم که پارسا همه چیز رو ببینه و تجربه کنه
ممنون از راهنماییت مهربونم
نرگسی
14 تیر 91 17:29
هنوز رای گیری شروع نشده .. فعلا دارن شرکت کننده جمع میکنن .. نه آپ نکردم ..برو خصوصی عزیزم ..


پس خودت خبرش رو بده.رفتم خانومی
نایسل
14 تیر 91 19:08
سلام عزیزززززززززززززززم


سلام به روی ماهت خانومی
نایسل
14 تیر 91 19:08
مگه میشه نظرات بپره
ای ول چه جای باحالی رفتی

قربونت برم عزیزم
آره خیلی باحال و دیدنی بود
نایسل
14 تیر 91 19:08
خوبی قربونت برم


آره مهربونم.من خوبم.تو چطوری؟
نایسل
14 تیر 91 19:09
عزیز دلم یکم خسته ام کم آپ میکنم


چرا خانومی؟ایشالله که زودتر خستگیت در بره و سرحال بشی و زودی آپ کنی
نایسل
14 تیر 91 19:10
خیلی جای باحالی بود منم همیشه از تی وی میدیدم واسم خیلی جالب بود خوش به حالت

آره خود منم همیشه از تی وی فقط می دیدم
ولی این بار که از نزدیک دیدم خیلی هیجان زده شده بودم
مامان آرینا موفرفری
15 تیر 91 1:16
به لطف شما دوست عزیز آرینا در مسابقه نفر دوم شد .ممنون که به دخترم آرینا رای دادین.لطف شما فراموش نشدنی ست.


از شنیدن این خبر خوشحال شدم
خواهش می کنم گلم.کاری نکردم.ایشالله توی زندگی اول بشه
مامان الهام
17 تیر 91 19:11
آفرین به گل پسر ورزشکار


ممنون خاله جون.
خانومی باز که آدرس نذاشتید
ilijoon
17 تیر 91 19:39
چه جاهاي خوبي رفتي جيگر


آره خاله جون خیلی باحال و دیدنی بود.
کاش ایلیا جون هم بود مطمئناً خوشش می اومد
ilijoon
17 تیر 91 19:40



مرررررررررررررررررررررررررررررررررررسی.
ilijoon
17 تیر 91 19:41
چقدر زيبا بود دستتون درد نكنه ما هم كلي ذوق كرديم از ديدنش


چشماتون زیبا می بینه عزیز دلم.قابلتونو نداشت .
ilijoon
17 تیر 91 19:43
نوش جونت جيگر چپ دستي؟؟؟؟؟؟؟؟؟


ممنون خاله جون.آره چپ دستم.از وقتی نی نی بودم تموم کارهامو با دست چپ انجام میدادم.
ilijoon
17 تیر 91 19:43
ايول ايوله ايول پارسا جون يله ايول



پارسا :ملسی ملسی تولو خدا شلمنده ام نکنید
ilijoon
17 تیر 91 19:44



وای بخدا نمی دونم در جواب این همه محبت چی بگم
خیییییییییییییییییییییییییییییلی دوستتون داریم
اینها هم برای ایلیا جون و مامان مهربونش
ilijoon
17 تیر 91 19:45
مامی کیانا
20 تیر 91 17:04
رخصت پهلوون پارسا پنبه
ای جون خیلی باحالی


دیدی خاله جون پسرم پهلوون پنبه شده