نبض زندگی ما ، پارسانبض زندگی ما ، پارسا، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه و 18 روز سن داره

پارسا قشنگترین هدیه خدا

پارسایی در نیمه اول اسفند 91

1391/12/20 18:14
نویسنده : مام پارسا
615 بازدید
اشتراک گذاری

سلااااااااااااااااااااااااام به روی ماه تموم دوستای  گل و گلابمون

حال و احوالتون خوبه؟ ............... دماغتون چاقه؟ ................ خدا رو شکر

ما هم خوب خوبیم و بعد از 10 روز بی اینترنتی بالاخره اینترنتمون وصل شد

توی این مدت به این نتیجه رسیدم که این تنبلی من و دیر به دیر آپ کردن وبلاگ پارسا یدونه خیلی هم بد نبود چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خب معلومه دیگه شدیداً اعتیادم به اینترنت کم شده وگرنه توی این دو هفته خیییییییییییلی بهم فشار میومد و در واقع دیوونه می شدم ولی خدایی هیچ حس بدی بهم دست نداده بود و فقط دلتنگ شما دوستای خوبم بودم

خب حالا یه کم از اوضاع و احوالمون بگم:

توی این مدتی که نبودیم کلی کار مفید انجام دادیم...مثلـــــــــــــــــــــــــاً:

یه سفر دو سه روزه به تهران داشتیم (از نهم اسفند تا صبح دوازدهم)که در واقع یک تیر و دو نشون بود... چون هم خاله جون اینا رو دیدیم و هم خرید عیدمون رو انجام دادیم

کم و بیش دارم خونه رو تر و تمیز می کنم و کارهامو میرسم

راسسسسسسسسسسسستی برای اولین بار برای گل پسرم لباس دوختم...البته من اولین خیاطیمو دوران بارداری انجام دادم اونم ماه 5 یا 6 بودم که 2 تا پیراهن بارداری از روی پیراهن هایی که داشتم برای خودم دوخته بودم

حالا این بار از روی لباس های پارسا براش لباس خونگی دوختم...بهم نخندید ...خب بدون هیچ دوره و کلاس و آموزشی باید هم با دوختن یه دست لباس خونگی واسه عزیز ترین فرد زندگیم این همه ذوق مرگ بشم...آخ نمی دونید وقتی اون لباس رو تنش پوشیدم چه کیفی کردم...یعنی دیگه داشتم بال در می آوردم بخدا

*********************

حالا از پسر نازم بگم که این روزها حسابی شیرین زبون و بلبل و خوردنی شده...با وجود اینکه الان جمله سازیش عالی شده ولی هنوز بعضی از کلمات رو اشتباه میگه که من عاشق اون کلماتشم و انقدر از شنیدنشون کیف می کنم و انرژی می گیرم که  واقعاً حاضر نیستم درستشون رو بهش یاد بدم تا جایگزین این کلمات دلنشنین و شیرین بشه

داشته نباشم .........نداشته باشم

کاریدم ...... کاشتم

پزیدم ... پختم

لَختِ باب... رختخواب

بابِ غش .... باغ وحش

مُبَبَّع (mobabba ).... مربّع

دالِلِه ... دایره

شیل .... شیر

نیمی نوس ...مینی بوس

مُگاظب باش..... مواظب باش

آزیبون ... آویزون

پُتکِلُ (pot kelo) .....پرتغال

کسپول آتش نشانی ... کپسول آتش نشانی

ببشخید ...ببخشید

بعد از هر کار اشتباهی وقتی می بینه که ما از دستش ناراحت شدیم  فوری با بغض میگه ببشخید....بعد از اینکه ما می گیم خواهش می کنم دیگه تکرار نکن...میگه از من نالاحت نیستی؟...و باز بعد از اینکه ما میگیم نه ..... میگه بخند.... و تا ما نخندیم ول کنمون نیست

تمام این مراحل رو انقدر تکرار می کنه تا بالاخره لبخند رضایت رو از ما می گیره

***********************

یکشنبه سیزدهم اسفند رفتیم آرایشگاه پدر جون و موهای گل پسری رو برای عید کوتاه و خوشگل کردیم 

پارسایی 

***********************

هر روز چند ساعتی با هم کتاب می خونیم...عااااااااااشق مجموعه کتابهای غاز کوچولو هست ...

علاوه بر اونها کتابهای می می نی و چند تا کتاب داستان دیگه هم هستن که خیلی دوستشون داره و هر روز همه رو یکجا باید براش بخونم ....یعنی رسماً بیحال میشم وقتی اون همه کتاب رو بدون وقفه می خونم....طوری که خودش می خنده و میگه انقدر کتاب خوندی که  کَف کردی؟؟؟؟؟؟نیشخند

شعر های کتابهای غاز کوچولو و می می نی رو کامل کامل حفظه و فقط کافیه که من با دستم جایی که شعر نوشته هست رو نشون بدم ...بعدش دیگه پارسا خودش بدون هیچ اشتباهی شعر رو می خونهتشویق

*********************

شکل های : مربع ...مستطیل ... مثلث ... لوزی .... دایره و بیضی رو خوب و دقیق میشناسه و می دونه که کدوم ها گوشه دارند و کدوم ها گوشه ندارن...حتی می دونه که اونهایی که گوشه دار هستن هر کدوم چند تا گوشه دارند

(لا حول و لا قوه الا بالله العلی و العظیم )

**********************

حالا برای دیدن عکسهای مربوط به چیزهایی که نوشتم بفرمایید ادامه مطلب:

 

اینم پسر خوشگلم بعد از اصلاح و حموم

پارسایی

************************

اینم اولین خیاطی مامان برای گل پسرش

پارسایی

************************

 این هم مجموعه 5 جلدی غاز کوچولو که گفتم....خیلی سبک شعر هاش دلنشینه...فکر کنم خود من بیشتر از پارسا از این کتابهاش خوشم میاد

پارسایی

*********************

فعلاً 2 تا از می می نی ها رو داره...در اولین فرصت می خوام بقیه رو هم براش تهیه کنم 

پارسایی

***********************

 از بین چهل پنجاه تا کتاب داستانی که داره این چند تا رو بیشتر دوست داره

پارسایی

**********************

 این هم همه کتابهایی که فعلاً شدیداً مورد علاقه پارساست و همیشه همراهشه و من بینوا هم همه رو یکجا باید بخونم

پارسایی

*************************

عاشق این قسمت از کتاب "شب شده وقت خوابه" غاز کوچولو هست...

پارسایی

***************************

 این نیم دایره آبی رنگ رو بر می گردونیم

پارسایی

***************************

 و بعد دو تایی با صدای خیلی خیلی بلند و از ته اعماقمون شعر زیر رو می خونیم....و کللللللللللللی می خندیم

آی کیف میده ...آی کیف میده....بعد پارسا با ذوق میگه چقدر داد زدیم

پارسایی

*****************************

پی نوشت : این پست رو 4 روز پیش که اینترنتمون وصل شده بود تقریباً آماده کرده بودم ولی متاسفانه به خاطر سرگیجه ای که یهویی اومد سراغم و خیلی بی حال و ناتوانم کرد و 4 روزه که مدام فقط دراز کشیده هستم .... الان بدون هیچ تغییری فقط تاییدش می کنم

شرمنده که به دیدن شماها نمی تونم بیام... راستش نمی تونم زیاد توی صفحه مانیتور نگاه کنم چون سر گیجه ام تشدید میشه...قول میدم سر فرصت به همتون سر بزنم 

20 اسفند 91

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (13)

مامي كيانا
21 اسفند 91 8:45
سلام بر دوست خوبم مباركه از بي اينترنتي دراومدي
پس تو ترك بودي؟؟؟
تنها تنها ميري تهران لباس عيد ميخري؟؟؟؟؟؟؟
ما امسال ديگه به تهران نرسيديم نزديكترين فروشگاه بهمون مهرك بود و از همونجا تموم لباسهاشو خريدم واسه خودم هم كه هنوز شروع نكردم


سلااااااااام عزیز دلم...ههه مرسی...آره جداً تو ترک بودم
چی کار کنیم دیگه گفتیم تا آقا مجتبی وقت داره از فرصت استفاده کنیم...این شد که رفتیم تهران
الللللللهی ...حالا ایشالله بعد از عید میرید و یه دل سیر خرید می کنید...آخه خرید از تهران یه چیز دیگه ست...مگه نه؟واسه من که اینطوره
مامي كيانا
21 اسفند 91 8:47
آفرين به خانوم هنرمند خيلي خوب دوختي بزنم به تخته چشم نخوري
خياطي كردن خيلي راحته فقط يك كم ذوق و سليقه البته حوصله احتياج داره


واااااااااای ببین کی داره از خیاطی من تعریف می کنه.....مرررررررررسی از تعریفت...جدی میگی؟ خوب شده؟
آره خیاطی خیلی راحته ، منم خیلی دوستش دارم
البته واسه تو که خودت اسسسسسسسسسستادی...بایدم راحت باشه
مامي كيانا
21 اسفند 91 8:48
واي كه چقدر پارسا جونم بعد حموم و آرايشگاه خوردني شده ببوسش از طرف من اين شيطون بلا رو كه عاشق كتابخوندن و شعره


چشم خاله جونی...حتماً
مامی کیانا
21 اسفند 91 9:24
دوست جونم ناراحت شدم گفتی سرگیجه دارم
آخه دختر این کار درستیه با صدای بلند جیغ میکشید به فکر همسایه ها باشید درسته همسایه هاتون خودین
هر کار دلتون بخوائ مادر و پسر انجام میدید آخر و عاقبتش هم اینه که سرگیجه میگیری
دیدم کامنت هات کوتاه و مختصر بود پس بگو به خاطر سرگیجه بود تعجب کردم گفتم حتما با موبایل کامنت گذاشتی
مواظب خودتون و حنجره هاتون باشید


الهی بگردم...ببخش که ناراحتت کردم...آره خیلی حالم بد بود...الان که دارم این کامنت ها رو جواب میدم حالم بهتره(یعنی نیمه شب بیست و سوم اسفند)
آی گفتی ...احتمالاً به خاطر همون جیغ های بنفش و همسایه آزاریه...بیچاره ها گناه که نکردن با ما خودی شدن...این چند روزه حد اقل من مریض بودم اونها هم به آرامش رسیدن....ههههههههه
قربونت برم که نگران خودمون و حنجذره هامون هستی
خییییییییلی دوستت دارم دوست مهربونم
ببخش که کامنت هام خیلی کوتاه و سرد بود...ایشالله جبران می کنم
زهرا(✿◠‿◠)
21 اسفند 91 10:07
عزیزمممممممم
نبینم ناراحتیتو....
الان چطوری؟



ممنونم مهربونم...خیلی ماهی...الان کمی بهتر شدم البته بعد از 6 روز استراحت ...
زهرا(✿◠‿◠)
21 اسفند 91 10:08
وااااای چه لباسای خوشگلی دوختی زهرایییییی
خیلی خوشگلن!


جدی میگی؟...واااااای مرسی...کلی ذوق زده میشم و انگیزه می گیرم وقتی از این کارهای ساده ام این همه تعریف می کنید
چشمای مهربونت خوشگل می بینن
زهرا(✿◠‿◠)
21 اسفند 91 10:08
قوربون پارسای خوشگلم برم که رفته آرایشگاه و خوشگل ترم شده!


خدا نکنه خاله جونی
خیلی ماهی
زهرا(✿◠‿◠)
21 اسفند 91 10:09
چه کتابهای جالبی!
غازی هارو میگم!!!
پیدا کردم باید واسه محمد صادقم بگیرم!
خوشم اومد!
مرسی


آره کتابهاش خیلی جالبه...مخصوصاً به خاطر اون برگه هایی که وسط صفحه ها داره و باید بلند بشه و یه عکس وشعر زیرشون هست...خیلی برای بچه جالب ترو جذاب تره
کاش میشد خودم این کتابا رو برای محمد صادقم می خریدم تا کیفشو ببره
زهرا(✿◠‿◠)
21 اسفند 91 10:09
زود خوب شو
دوستت دارم


حتتتتتتتتتتتماً...مرسی زهرا جونم از این همه کامنت های خوشگلت
منم خیییییلی دوستت دارم
محدثه
22 اسفند 91 10:49
سلام زهراجونم، خوبی ؟ بهترشدی ؟ من واقعا شرمنده ام که وقت نشد حالی ازت بپرسم انشالله که زودتر خوب شی. پارساجونم خوبی عزیزم انشاالله همیشه شاد باشی و سرحال... آفرین به تو پسر دلسوز که اینجوری مامان باباتو دوست داری. کتابهات هم عالی و قشنگه . زهراخانوم می بینم که هر دفعه یه چشمه از هنرتو رو میکنی ای کلک... تو عکس عالیه حتما واقعی ش هم همینه...
BooOOOoos

سلام عزیز دلم....ممنونم بهترم خدا رو شکر....نه عزیزم این چه حرفیه...همین که از اینجا خبرمو می گیری برام کلی ارزش داره...می دونم که خودت سرت شلوغه
ممنونم آجی جونم...مرسی از تعریفت...
چی کار کنیم ...ما اینیم دیگههههههههههههههههههه.... حالا هنوز کجاشو دیدی...
اینبار که دیدمت بهت نشون میدم تا ببینم از نزدیک هم نظرت همینه و خوشت میاد؟؟؟؟؟؟؟
خیییییییییییییلی دوستت دارم عزیزم
سمانه مامان پارسا جون
23 اسفند 91 0:12
سلام گلم
دلمون خیلی واستون تنگ شده بود عزیزم
چه لباسای خوشگلی دوختی خانوم هنرمند
آفرین به تو مادر هنرمند
دوستون دارم پارسا جونو ببوس


سلام عزیز دلم...ما هم خیلی دلمون براتون تنگ شده بود
مرسی از تعریفت عزیزم...با چشمای خوشگلت داری می بینی
ما هم خیییییییلی دوستتون داریم...شما هم پارسا جونمو ببوسید
مامان محمد
23 اسفند 91 18:53
سلام پارسایی،خوبی زن عموجون؟مامانت چطوره؟بهتر شد؟
به به چه پسری...انشالله حمام دومادیت زن عموجون...
میبینم کهههههههه مامانت خیاط شده...چقدر خوب...دیگه نیاز نیست مامانی از بیرون برات لباس بخره...آب در کوزه و تو گرد جهان میگردی زن عمووووووووو.
پس تو هم مثل محمد از کتاب غاز کوچولو خوشت اومده؟چه کتابایی؟به به،به به...
زهرا حالت چطوره؟بهتر شدی؟مواظب خودت باش....استراحت کن بهتر میشی انشالله...البته تا وقتی عمه هست منم جویای حالت هستم...امیدوارم هر چه زودتر خوب بشی...عیدتم پیشاپیش مبارک...


سلام زن عمو جون...ممنون ما خوبیم...مامانم هم خدا رو شکر بهتر شده
مرسی زن عمو جون...ایشششششششششششالله
آره دیگه زن عمو جون...مامان منو که می شناسی...خدا نکنه تصمیم به یه کاری بگیره.... هر جوری شده بالاخره درستش می کنه...حتی اگه زیاد خوب نشه
آره من عااااااااااشق کتابای غاز کوچولو هستم...جداً؟ محمد هم از این کتابها خوشش میاد ؟ چه تفاهمی !!!!!!
ممنونم فرشته جون خدا رو شکر خیلی خیلی بهتر شدم...حتماً...ممنون که جویای احوالم بودی
ایشالله...مرسی از دعات عزیزم
عید شما هم پیشاپیش مبارک باشه
زهرا(✿◠‿◠)
24 اسفند 91 9:51
واقعا بهتری عزیزمممممم؟؟؟
خداروشکر...
خوشحال شدم که گفتی بهتری


آره قربونت برم خیلی بهترم...ممنونم که انقدر مهربونی و بهم لطف داری