نبض زندگی ما ، پارسانبض زندگی ما ، پارسا، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه و 29 روز سن داره

پارسا قشنگترین هدیه خدا

دایره لغات طوطی شیرین زبون خونمون(3)

1391/2/17 2:51
نویسنده : مام پارسا
1,401 بازدید
اشتراک گذاری

     

جدیدترین جمله سازی پارسا ( ورژن 2012):

وقتی می خوام جارو بکشم میگه : مامانی می خوای اینجا رو جارو بکشی آره ه ه ه ه ه ه ؟(و من دلم ضعف میره برای این آره گفتن قشنگت در قالب یک جمله  سوالی)

یا وقتی دستم رو بریده بودم گفت :مامانی دستت بو شد آره ه ه ه ه ه ه ه ؟ ( واسه این جمله هات می میرم )

وقتی کار اشتباهی می کنه : مامانی بیشَشید(ببخشید) و در ادامه تند و تند بوسم می کنه

قبل از انجام عمل جیش و پی پی در مای بیبی : پارسا پی پی داره (خودش رو همیشه سوم شخص خطاب می کنه) و کاری هم نداره که غریبه اونجا نشسته باشه یا نه

وقتی از ما چیزی می خواد میگه : لطفاً (البته ف لطفاً رو حذف می کنه )

وقتی خونه یک نفر میریم و ازشون اسباب بازی می خواد میگه : ایجازه (اجازه میدی )

وقتی که نمی خوایم بهش اجازه انجام کاری رو بدیم به طرز دیگه ای از ما مجوز می گیره مثلاً :

وقتی که موقع خوابه و پارسا دوست داره بازی بکنه و ما بهش اجازه نمیدیم با لحن ملایم ولی سوالی در حالی که با گردن کج به ما نگاه می کنه بهمون میگه : پاسا ماشین بازی بکنـــــه؟؟؟؟؟؟؟

خوشگل من ، آخه من چی می تونم بگم در مقابل این نگاه معصومانه و  لحن شیرینت ، جز اینکه خودمم باهات بشینم و بازی کنم و کاری کنم که بیشتر لذت ببری

سوره کوثر رو با هم می خونیم.من کلمه به کلمه می خونم و اون هم بعد از من تکرار می کنه و وقتی که تموم میشه میگه "دوباله بخون"

 شعر ببعی میگه بع بع و تاب تاب عباسی رو کامل می خونه

صلوات فرستادن و بسم الله گفتن رو هم یاد گرفت و همین که ما اولش رو میگیم خودش بقیه اش رو میگه

شبها موقع خواب میگه :شب بخیر ، خوابای خوب ببینی و بعد بسم الله میگه و می خوابه

تمام صفاتی رو که توی خونه بهش نسبت میدم و موقع ناز دادن بهش میگم رو حفظ می کنه و بعداً موقع بازی به خودش میگه مثلاً :

پاسا نااااااااااااااااااااااازه (دقیقاً مثل من که این کلمه ها رو کشیده بیان می کنم ، اون هم می کشه)

پاسا عشـــــــــــــــــــقه

پاسا جیجــــــــــــــــــله (جیگره)

پاسا عســـــــــــــــــــله

پاسا عمــــــــــــــــــره

بیشتر " ف" هـا و "ح " ها رو "خ" میگه مثل :

فرنی ....خیمی     حامد.....خامد       هاپو.....خاپو     

هاپ هاپ ......خاپ خاپ  

وقتی بالای میز یا وسیله شکستنی میره ، من فقط بهش میگم : " آقا پارسا می شکنه " و خودش بعد از من این جمله رو کامل می کنه و میگه "آقا پاسا بیا پایین میشّنه "(می شکنه)

وقتی یه حشره ای روی زمین می بینه اول فوتش می کنه تا حشره پرواز کنه ولی اگه تکون نخورد و پرواز نکرد میگه : پشره (حشره ) خاموش شد و در ادامه میگه بابایی پشره درست کنه ، نوشن بشه (روشن بشه )

و اما کلمات قشنگش:

اگر کلمات براتون کمی سخت و جدید هست تعجب نکنید ، اینا فرهنگ لغات یکی یدونه ماست :

بپوش......بوشوش       لباسشویی .......بوشادی     دمپایی....... دَپینی 

نعلبکی....... نَپینی      ماشین آتیش نشانی.........ماشین ایشانی

بریز.......بیدیز     افتاد........... اوپتاد       انداخت........اِنچاخت     

پروانه..........پَبانه       شکلات.......... شوشاداد      کامپیوتر........... تاپیونر

لباس........میاس     محمد......مُمَدَد      مداد......میاد      روشن......نوشَن     

صندلی .....صندیدی      مای بیبی...... ما دیدی      چراغ .....چیاخ     

 آجی محدثه.......آجی مَسِده      دوختم ......... دوزیدم     

بستم.........بسته کردم       خمیر دندون..........خَدو دندون      

مارمولک.......مامامَک       کندم ........کندیدم       کثیف...... کبیث     

حشره و پشه....... پَشَره       خداحافظ ......خُباسِس     سلام ....... سَنام    

 

عزیز دلم ، عاشق این لحن حرف زدنتم با اون صدای نازک و دلربات

وقتی که این کلمات رو که از نظر من زیباترین کلمات دنیاست  میگی ، دقیقه ها توی صورتت نگاه می کنم و به لحن حرف زدنت دقیق گوش میدم تا هیچ وقت حالت چهره ات و لحن صدات از ذهنم پاک نشه و بتونم برای همیشه توی ذهنم ثبتشون کنم.

حتی بعضی اوقات به بابایی میگم دلم نمی خواد این کلمات پارسا به کلمات درست تبدیل بشه.

جونم به جونت و نفسم به نفست بنده

بی نهایت دوستت دارم

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

مامان زهرا(شهرادشیر کوچولو)
16 اردیبهشت 91 20:06
شیرین زبون .....
مامان آب قند بدم خدمتون؟
والا حق داری ضعف کنی



آره قربون دستت یه لیوان اگه بدی که ثواب می کنی خواهر
ممنون خاله جون مهربون
مامان زهرا(شهرادشیر کوچولو)
16 اردیبهشت 91 20:07
پارساااااااااااااااااااااا هنو پوشک؟
دیگه ملد شدی ها
مامانی ازش بگیر پوشکو



چی کار کنم مامانی هر کاری می کنم توی دستشویی کارش رو انجام نمیده و حتماً میگه فقط توی پوشک.فعلاً در حال تلاش و کشمکشیم
سمانه مامان پارسا جون
16 اردیبهشت 91 20:28
خیلی ناز حرف میزنی پارسا جون خیلی



ممنونم خاله جون مهربون.
خیلی دوستت داریم
مامانی درسا
17 اردیبهشت 91 0:30
ای جونم فدای این حرف زدنت خاله بره ..... مامانی میدونم با گفتن هر کلمه ش چه ذوقی کردی .... پارسایی گلمو ببوس


خدا نکنه خاله جون مهربون و دوست داشتنی.آره خانومی خودت مادری و می دونی که با تک تک کلمه هاش چه حسی بهم دست میده.
شما هم درسایی ناز خاله رو ببوس
آجی محدثه
17 اردیبهشت 91 8:37
الهی من فدای اون آجی مسده گفتنت بشم آخرش پیش خودم صدام نکردی تا یه بووووووووووووس محکم بکنمت. الهی همیشه همین طوری شیرین زبون و با ادب باشی..



خدا نکنه آجی جون.
ای بابا آجی خانوم من که همیشه میگم منتها چون من یواش حرف میزنم شما نمیشنوید
ایشالله خدا از دهنت بشنوه آجی خوب و مهربون
خیییییییییییییلی دوستت داریم
راستی چقدر دیر اومدی پیشمون.دلمون برات تنگیده بود
ilijoon
17 اردیبهشت 91 11:40
به به فداي گل پسر شيرين زبونمون كه انقده باهوشه


خدا نکنه خاله جون مهربون.شما خیلی به ما لطف دارید
ilijoon
17 اردیبهشت 91 11:44
دوستت دارم پارسا جيگر
مامان جوني ممنونم از اين همه لطفي كه نسبت به ما داريد شرمنده كه دير پيشتون اومدم


منم دوستت دارم ایلیا جون
خواهش می کنم عزیزم.دشمنت شرمنده باشه.نگرانت شده بودم آخه اومدم دیدم آپ هم نکردی دیگه بیشتر نگران شدم
مامی کیانا
18 اردیبهشت 91 11:14
سلام عزیزم شیطون بلا چقدر ناز شدی جیگر
یادش بخیر اون قدیمها من و مامانت هم یک زبونی داشتیم به اسم آنگولایی یه چیزی تو این مایه ها


سلام خاله جونی.مامانم با خوندن این حرفت کلی خندید .
راست میگی دوست جونم یادش بخیر چه روزایی بود
آجی محدثه
18 اردیبهشت 91 11:32
آخه می دونی ؟؟ تو خونه که هستم وقت نمیشه بیام نت. ولی سر کارم اینترنت دم دست تره. کی حال داره یه ساعت لپ تاپ و وای فای و مودم رو روشن کنه اینجا همه باهم روشنن. تنببببببببببببببببببببببببببلم دیگه نمیشه کاریش کرد...


دقیــــــــــــــــــــقاً همونی که خودت گفتی.
تنبــــــــــــل تنبـــــــــل
ولی در همه حال ما دوستت داریم اونم نه یکی نه دوتا بلکه هزارتا
نرگسی
19 اردیبهشت 91 0:44
وااااااااااااای خیلی باحال بود مخصوصا پشره .. عزیزمممممم ..


قربون خاله جون مهربون.
بوووووووووووووووووووووووووووس